Prima drumetie cu motorul. Obiective: Histria si Enisala.

Era o zi frumoasa de vara, undeva pe la sfarsitul lui august, anul 2008. Desi mi-am luat motor de cateva saptamani bune, nu facusem nici un drum mai lung de 100 km (Primul drum facut a fost  Bucuresti – Targoviste). Impreuna cu un amic, Ciuc, de la care am luat motorul, am decis sa facem o tura de weekend pe la mare, si sa si vizitam cate ceva. Ne-am stabilit ca obiective de vizitat Histria si Enisala.

Am plecat dimineata devreme inainte sa rasara soarele, pentru a evita pe cat posibil caldura din timpul zilei. Nu imi cumparasem inca pantaloni pentru motor, asa ca de-abia asteptam sa rasara soarele si sa ma incalzesc la picioare. Rasaritul l-am prins pe autostrada. Era un moment minunat, am vrut sa-l si fotografiem … insa soarele deja rasarise :(.

Ne-am continuat drumul spre mare cu soarele care ne incalzea … la inceput placut, dupa un timp devenea deja sufocant. Numai bine ca am ajuns la mare. Prima zi am petrecut-o la plaja, unde ne-am intalnit si cu alti amici.

Duminica ne-am reluat traseul catre Histria, din Constanta am pornit spre Nord, catre Tulcea pe DJ 226. In apropiere de localitatea Istria, am urmat indicatorul catre cetate. Este considerata a fi cel mai vechi oras de pe teritorul Romaniei, datand din sec VII i. Hr. si a fost locuita pana in VII d. Hr. Numele cetatii, vine de la denumirea data de greci Dunarii: Istros.

Inca de la intrarea in cetate se pot observa coloanele unor temple, iar la o privire mai atenta puteti vedea chiar si conducte de canalizare, dovada a gradului de civilizatie a zonei la momentul respectiv. Oare cate localitati din Romania au canalizare acum?

Toropiti de caldura, tragand gecile si castile de motor dupa noi, am incercat sa cautam o zona mai umbrita.

Cam greu sa gasim umbra printre ruinele cetatii, asa ca am plecat, dupa ce ne-am dat cu parerea asupra ruinelor unor cladiri si temple pe care le-am vazut. La intrare exista si un muzeu care se poate vizita. Daca ati prins o dupa amiaza mai innorata la mare, sau pur si simplu nu aveti chef de plaja, puteti da o tura pana la Histria pentru a intra in contact cu istoria locului.

Ne-am continuat drumul, am mers pe DN 22 pana la Babadag, si de acolo am facut dreapta catre Enisala. Cetatea nu era in cea mai buna stare, dar privelistea locului, a facut sa merite drumul pana acolo.

Fortul este construit pe un deal si se poate urca cu motorul, de altfel se poate face un  offroad superb.  De aici se pot vedea lacurile Razim si Babadag.

A fost construita de negustorii genovezi pentru controlarea traficului naval de la marea Neagra. Pe vremuri lacul Razim era un golf. Numele acestei cetati a tot fost schimbat de-a lungul timpului, de la Heraclea, la Yeni-sale, de unde vine si numele Enisala.

Desi fortareata nu mai este locuita, natura umple acest gol.

Am lasat in urma ruinele cetatii Enisala, suindu-ne din nou pe motoare, impinsi de briza marii catre Bucuresti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *